Поради батькам
Як підготувати дитину до школи
Психологічна готовність дитини до шкільного навчання полягає у тому, щоб до часу вступу до школи в неї склалися психологічні риси, які властиві школяру. У дошкільному віці виникають задатки до цього перетворення: бажання вчитися, стати школярем, уміння керувати своєю поведінкою і діяльністю, достатній рівень розумового розвитку й розвитку мови, наявність пізнавальних інтересів, і, звичайно, знань і навичок, необхідних для шкільного навчання.
Накопичення цих передумов – непроста справа. Що ж можна і чого не можна робити до школи?
-
Старання дитини обов’язково мають бути визнаними. Позитивна оцінка і добре, тепле ставлення необхідні дитині для хорошого самопочуття, для формування в неї такої важливої риси, як впевненість у собі і своїх можливостях.
-
У режимі дня кожної дитини повинні бути постійні обов’язки, закріплені за нею на тривалий час. Дитина, яка вміє працювати вдома легко долучається до навчання.
-
Розширювати і збагачувати навички спілкування з дорослими та однолітками, вчити враховувати оцінки й думки інших людей для формування власних поглядів.
-
Не порівнюйте дитину з іншими дітьми. Порівнюйте її з такою, якою вона була вчора, чи, можливо, буде завтра.
-
Не обговорюйте при дитині проблем її поведінки. Вона може вважати, що конфлікти неминучі і продовжувати провокувати їх.
-
Дозволяйте дитині виявляти самостійність, заохочуйте найменші її вияви.
-
Не критикуйте дитину при свідках.
-
Розвивайте світогляд дитини, сприяйте розширенню її інтересу.
-
Аргументуйте свої заборони та вимоги: діти чутливі до несправедливості, яка присутня в більшості вимог. Шукаючи аргументи, ви ще раз зможете обміркувати необхідність їх застосування.
-
Намагайтеся дивитися на світ очима дитини. Будьте щирими в спілкуванні з нею, цікавтеся її інтересами.
-
До приходу в школу не слід змінювати режим життя дитини: позбавляти його денного сну, довгих прогулянок, ігор у достатній кількості.
-
Не слід проходити програму 1–го класу, насильно змінюючи гру навчанням.
-
Необхідно навчати долати труднощі, планувати свої дії, цінувати час.
-
Учити дитину слухати і чути своє оточення, поважати чужу думку, розуміти, що свої бажання потрібно узгоджувати з бажаннями інших людей – дітей та дорослих, прагнути реально оцінювати свої дії, можливості, досягнення.
No Comments Yet